Har vi dina rätta kontaktuppgifter?

Kontrollera gärna dina kontaktuppgifter så att vi kan nå dig på telefon eller e-post.

I dessa pandemi-tider har vi flera gånger kunnat konstatera att de uppgifter styrelsen bl.a. har om medlemmarnas telefonnummer och e-postadress är inaktuella eller sakans. Det innebär att information som vi vill ha fram inte alltid når ut, vilket är tråkigt.

Vi uppmanar därför alla att kolla upp sina uppgifter i medlemsregistret och eventuellt rätta eller lägga till. Detta har bara du själv och vår "medlemsregisteransvariga", Anna-Karin Holmgren rättighet att göra.

När du skall göra det så loggar du in via knappen "Mina sidor" uppe till höger på hemsidan. Då kommer du till inloggningssidan. Här skriver du in ditt personnummer (12 siffror). Ditt lösenord första gången du loggar in är ditt postnummer. Klicka därefter på knappen "Logga in". Den första gången du gör detta så ber systemet dig att välja ett säkrare personligt lösenord. Därefter klickar du in till sidan där dina uppgifter i medlemsregistret finns samlade.

Komplettera och ändra det som behövs. Eftersom SPF skickar information både som SMS och e-post, så är det bra om speciellt dessa uppgifter är de rätta.

När detta är gjort, så klickar du på "Spara uppgifter" - sen är det klart. I framtiden når du uppgifterna med hjälp av det nya personliga lösenordet du själv valde.

Om du får problem med att nå dina uppgifter i medlemsregistret, så kontakta Anna-Karin Holmgren (tel.: 0732-23 20 84 eller e-post: annakarin073@gmail.com).

Sprid gärna denna information till alla medlemmar!