Årets vitsippevandring gick i Råådalen
27 april 2026
Måndagen den 27 april 2026 var en strålande vacker vårdag! Vilken tur vi 26 som tagit oss dit hade som kunde gå vår vandring i Råådalen just den dagen!
Kerstin Leopold ledde oss tryggt på stigar och spångar längs med ån, som på grund av det låga vattenståndet mest såg ut som en bäck. Cirka 5 km gick vi med paus här och där för att njuta av vitsippor och annan växtlighet och läsa på informationstavlorna om växt- och djurlivet i dalen.
Efter den första delen av vandringen smakade det gott med Tomatsoppa och bröd och efterföljande kaffe med frasvåffla på Dalstugan. Där satt vi härligt i solen och bara njöt innan vi påbörjade vandringen tillbaka till utgångsstället.





Text och bild: Titti Nilsson