Augustibrev

Carsten Ludwig

Hej alla mdlemmar

Nu är vi inne i augusti månad, den sista av de tre så kallade sommarmånaderna. Månaden har fått sitt namn efter den romerske kejsaren som levde vid vår tideräknings början. Namnet betyder den gudomligt upphöjde. Ett gammalt namn på månaden är skördemånad.

När man passerar en tidsgräns gör man ibland en summaring av den gångna tidsperioden. När jag blickar tillbaka på juli så har det för min cel varit en ganska händelselös tid. Vädret har inte varit det allra bästa, det har varit ganska många regnskurar och en del solsken. Inga besök, inga resor – jo förresten - Danmark öppnade ju gränsen för oss skåningar så jag passade på att göra en efterlängtad inköpsresa till Nordtyskland, Det var lite annorlunda än förr, i affärerna hade alla ansiktsskydd, det hade jag inte upplevt här hemma. Nu är frysen fylld med lever- och andra korvar, bröd mm.

Igår blev jag uppringd av en medarbetare på distriktskansliet som höll på med en rundringning till föreningar för att "kolla läget". Det framkom under samtalet att läget i andra föreningar var precis detsamma som hos oss. Trevligt att distriktet håller kontakt med oss.

Hur ser det ut i den närmaste framtiden? Allt beror givetvis på utvecklingen av pandemin. Besöksförbudet på äldreboenden gäller ju åtminstone fram till den 29 augusti och så länge gäller ju också umgängesrekommendationerna för oss äldre. Så fort restriktionerna upphör eller lättar kommer vi att starta den normala verksamheten med månadsmöten och alla andra aktiviteter. Vi funderar på att öppna datacaféet någon gång under september, deltagarantalet brukar inte överstiga ett halvt dussin och vi skulle kunna placera ut oss i vår lokal med behöriga avstånd.

Jag försöker återkomma med nya synpunkter vid nästa månadsskifte. Och så fort vi vet mera om den framtida verksamheten i Fyrklövern så informerar vi på hemsidan.

Sköt om er och håll er friska!

Hälsningar Carsten