Årsmöte 25 januari 2023.

OMVAL VID ÅRSMÖTE I SPF SKURUP
Samtliga styrelseledamöter i SPF Skurup fortsätter det kommande året. De som stod på tur valdes om vid ett välbesökt kombinerat månadsmöte och årsmöte i Folkets Park.
Mötet inleddes med sång av egna kören Sånglusten. Ordföranden Kjell Bengtsson hälsade de 169 närvarande medlemmarna välkomna med en förhoppning om ett mera ”normalt” 2023 än de turbulenta år som varit på senare tid. Alla föreningens verksamheter ska nu fungera som vanligt igen.
Parentation hölls över under året avlidna medlemmar. Kören sjöng, Ann-Marie Karlsson tände ljus och läste dikt. Efter en tyst minut sjöngs psalmen ”Härlig är jorden” unisont.
Ledarna informerade om kommande aktiviteter innan det bjöds på kaffe och fastlagsbullar. Det väl förberedda årsmötet leddes av vice ordföranden Eva-Kerstin Lindberg som med stor fermitet klubbade igenom de 46 ärendena.
Avgående Elsie Larsson och Agne Malmborg tackades med blommor för sina insatser i föreningen. Ej närvarande Rune Jeppsson, Marianne Nilsson och Carin Skoog kommer att avtackas senare.
Efter årsmötet höll styrelsen konstituerande sammanträde och den har numera följande sammansättning: Ordförande Kjell Bengtsson, vice ordförande Eva Larsson, sekreterare Ingemar Johansson, kassör Anne-Marie Karlsson, vice sekreterare Eva-Kerstin Lindberg, vice kassör Hans Carlsson, Eva Andersson, Hans-Inge Persson, Kent Björck, Joanna Wirén samt Yvonne Johansson, ersättare.