Färdtjänst i Lund: höga betyg på bemötande förare och på svarstider
Brukarrådet för färdtjänst i Lunds kommun har haft sammanträde den 8/2. Då redovisades statistik över kundnöjdheten - den sk ANBAROmätningen. Denna visar att över lag ligger Lund bra till och får höga betyg på bemötande från förare och på svarstider. Det sammanfattande betyget är något lägre. Tänkbar förklaring kan vara att resenärer inte alltid får den tid man önskar utan att regelverket följer och att det ger en ökad samåkning. Klicka på länken och läs mer om detta.
På SPF Lundakretsens hemsida finns mötesanteckningar från Brukarrådets möte 2022-02-08 samt ANBAROrapporten för 2021. Barometern för Anropsstyrd trafik (ANBARO) mäter resenärernas upplevda kvalitet på den senaste färdtjänst- eller sjukresan.
Klicka här för att komma till sidan med mötesanteckningarna och rapporten.
Uppdaterat 2022-03-10