Boule- och golf-sektionerna

Vi har både en boulesektion och en golfsektion i föreningen. Peter Posselwhite är kontaktperson för båda.
Läs mer om dessa här nedan.

Boule-sektionen
Varje måndag kl. 14 är vi ett gäng som spelar Boule i Stadsparken så länge vädret tillåter.
Boule-spelandet på Täppans koloniområde har upphört i organiserad form. Däremot kan vem som helst utnyttja Täppans boule-plan mellan 1 april och 30 september då grindarna till Täppan är olåsta.

Om du har några frågor eller vill bli introducerad i hur man spelar Boule, så kontakta Peter Posselwhite, pp@spflundcentrum.se eller 076 942 45 80.

Golf-sektionen
Vi har under åren spelat golf på ett tiotal banor i Lunds omnejd. Gruppen har en stark gemenskap och trivs väldigt bra tillsammans.

Golfen är så klart viktig men den sociala aspekten är än viktigare. Efter avslutat spel träffas vi över en lunch eller fika för samtal om golfrundan och mycket annat.

Vi är cirka 50 medlemmar med varierande aktivitetsnivå men det finns plats för fler. Är du intresserad av att delta är du välkommen att kontakta Peter Posselwhite, pp@spflundcentrum.se eller 076 942 45 80.

Meddela ditt mobilnummer, mejladress, golf-id, hcp och hemmaklubb så kontaktar vi dig om kommande golfspel under hösten.

(Uppdaterad 2023-07-06)