Månadsmöte

14 september

SPF Seniorerna hade sitt första månadsmöte för hösten den 14 september på Cloetta Tre Bröder.

Åttiofem deltagare hade anslutit för att träffas och höra Ulf Holmertz kåsera.
Eftermiddagen startade som vanligt med att ordförande Christer Vindeby hälsade alla välkomna och därefter följde information. Eva Davidsson efterlyste ny kontaktperson för boulen, då Lars-Åke Nord som haft den uppgiften under många år, önskar få en efterträdare. Föreningen önskar också starta upp en konstgrupp och det visade sig att intresse fanns bland medlemmarna. Kontakta Eva Davidsson om du vill bli kontaktperson. Bertil Andersson informerade om resan till Nya Teatern i Vadstena den 18 november. Det finns platser kvar! Kontakta Kerstin Larsson om du vill följa med på konsert Trettondagsafton på Konsert & Kongress i Linköping. Vi gjorde en lottdragning på entrélotten före kaffet och sex glada vinnare vann presentkort eller en fri entré.
Cloetta Tre Bröder har fått ökade kostnader och vi ska numera betala 90 kr/person till dem för kaffe med dopp och lokalhyra vid våra månadsmöten. Det betyder att vi får upphöra med entrélotterna från och med nästa månadsmöte.

Ulf Holmertz kåserade om sin uppväxt, ungdomsår, personer han mött i sitt yrke som journalist på olika tidningar, Sveriges Radio, Radio Östergötland och på Östnytt. Hans berättelser från ungdomsåren var mycket igenkännande med allt från biobesök, godissorter, konditoribesök och den första kyssen. Han hade berättelser om olika politiker som han mött och han var en av fåtal journalister som fått en intervju med Ulf Lundell. Han avslutade sitt kåseri med att läsa upp en nyskriven dikt om Pavla och hennes trauma och tankar i pågående krig i Ukraina.
Eftermiddagen avslutades med dragning i lotteriet som Anna-Lena Lagerström håller i. Christer Vindeby tackade Ulf Holmertz för hans framträdande och alla medlemmar för deltagandet och önskade en fortsatt trevlig eftermiddag.

Text och foto: Wivi-Anne Tjäder