Julfest

7 december

SPF Seniorerna Vreta kloster hade julfest på Cloetta Tre Bröder den 7 december.

Festen inleddes med glöggmingel och därefter hälsade Wivi-Anne Tjäder hundratalet medlemmar välkomna. Föreningsinformation lämnades och Kerstin Larsson informerade om Trettondagsafton och revyn "Skyll inte på mig". Föreningen efterlyser ett folkhälsoombud och Eva Davidsson informerade om vad rollen innebär. Birgitta Fredriksson överlämnade vinster i föreningslotteriet. Först serverades en tallrik med kall julmat och därefter varma rätter, dessert och kaffe.

Ehrling Lundberg från Malmbäck även kallad "Smålands Elvis" underhöll och berättade om sin musikaliska bana som både musiklärare och kantor. Han spelar många olika instrument och vi fick njuta av både dragspel, gitarr och hammondorgel. Vi sjöng med i många av de sånger och melodier som han framförde och det var en bred repertoar med kända julsånger, Elvislåtar och Johnny Cash. Han framförde också en mycket stämningsfull, helt egenskriven låt.

Eftermiddagen avslutades med dragning i lotteriet, där alla vinster var tillverkade av medlemmarna. Vid detta tillfälle var de flesta vinsterna stickade alster. Wivi-Anne framförde sitt stora tack till alla som skänkt vinster och meddelade att vid månadsmötet den 18 januari så kommer auktion att hållas på övriga skänkta hantverksalster.
Anki Onmalm och Kerstin Sjöberg fick applåder som tack för att de ordnat denna trivsamma julfest.

Slutligen önskade hela styrelsen alla medlemmar en GOD Jul och Ett Gott Nytt År!

Text och foto: Wivi-Anne Tjäder

Se fler foton i bildgalleriet