Månadsmöte

10 november

SPF Seniorerna Vreta kloster hade sitt månadsmöte den 10 november på     Cloetta Tre Bröder.

Christer Vindeby hälsade sjuttiotre medlemmar välkomna till dagens möte, som sedvanligt startade med information från styrelsen.

Bertil och Kerstin informerade om kommande resor. Vår förening har ett stort reseutbud, vilket andra föreningar rosar oss för! I december (veckan före jul) kommer programmet för våren 2022 och där framgår närmare information. Information kan också hämtas från föreningens webbplats.

Kerstin behöver stöd av ett nytt reseombud,så alla uppmanas att fundera på om det finns intresse att hjälpa till. Kerstin har varit reseombund under 18 år.

Bertil har reserverat biljetter till föreställningen Forever Piaf på Göta Lejon i Stockholm (finns inte med i programhäftet) Kontakta Bertil för närmare information! Läs mer

Lars-Göran Lindström delade ut reflexer. Lite finurligt meddelade han att det är dags att byta till vinterdäck.
Birgitta Fredriksson informerade om föreningslotteriet och hon har några nummer vakanta.
Nu var det dags för kaffe, smörgås och god biskvi.

Den sjungande polisen Pecke (Per-Erik) från Enköping spelade gitarr, sjöng och berättade minnen från sina arbetsår som polis. Vi fick vara aktiva med att svara på frågor i det musikquiz som han kombinerade med sina sånger. Han hade en bred repertoar och vi kunde sjunga med i de flesta låtarna.

Fyra glada vinnare vann presentkort á 100 kr i entrélotteriet och vinsterna i det ordinarie lotteriet gladde många.
Christer tackade och önskade alla en fortsatt trevlig eftermiddag och kväll.

Text och foto: Wivi-Anne Tjäder