ELVIS hos SPF i Vreta kloster

• Ehrling Lundberg

Ett drygt sjuttiotal medlemmar deltog i föreningens månadsmöte 8 mars på restaurang Tre Bröder.
Föreningen gästades då av ELVIS alias Ehrling Lundberg från Småland. Ehrling är en mångsidig musikant som hanterar flera olika instrument. Han är även kyrkomusiker i sin hembygd.

Ehrling gjorde stor succé med flera välkända Elvislåtar. Den mest kända och önskade låten är How Great Thou Art, vilken för övrigt är översatt till mera än fyrtio olika språk. På svenska känner vi sången som "O Store Gud".

Framförandet varvades med anekdoter från Elvis´ händelserika artistliv och färgstarka berättelser från Ehrlings hembygd.

Ehrlings stora inlevelse i framträdandet smittade av sig till åhörarna som biträdde med att sjunga med i sångerna och taktfast klappa med i takten.

Lena Vindeby