Höstupptakt 2017

Gotthards restaurang 30 augusti

Härligt att mötas igen efter sommaruppehållet! Vi var 120 medlemmar som träffades på restaurang Gotthards och hade en mycket trevlig eftermiddag tillsammans. Vi åt en god buffé och blev rikligt underhållna av artisten Ehrling Lundberg.

Eftermiddagen startade med information om höstens program, kommande resor och trafikinformation.
Föreningen har haft två lag som deltagit i distriktstävlingen "Hjärnkoll". Laget med Birgitta Fredriksson, Hans Nyberg och Eva Davidsson kom på första plats och deltar därför i riksmästerskapet den 25-26 september. Birgitta redovisade en del av frågorna som verkligen var svåra och kluriga och hon efterlyste också en hejarklack som bokar in sig på Viking Line under dessa dagar.

Under informationspasset hade Anders med personal på restaurang Gotthards dukat upp en välsmakande och fräsch buffé. Vi hörde många som gav berömmande ord om maten.

Ehrling Lundberg framförde en blandad musikunderhållning från den fina musikskatten från åren 1950 - 1970. Vi lyssnade till jazz, rock och låtar som vi alla kunde sjunga med i. Stämningen var hög och vi vek oss av skratt när Ehrling berättade sina historier.
En mycket lyckad eftermiddag avslutades med lottdragning.

W-A Tjäder

Se fler bilder i bildgalleriet.