Ålandskryssning

23 och 24 september 2021 reste vi med två bussar från Norrköping till Stockholm, där vi gick ombord på Cinderella, som tog oss med på en 23-timmars kryssning till Mariehamn, utan landgång.  Vi fick njuta av en mycket riklig skaldjursbuffé samt både fisk, kött och vegetariska bufféer. Det var mycket bra ordnat med personal som lade upp på tallriken det du pekade på. Du fick inte lasta på själv.                  Efter maten kunde vi lyssna på musik i olika  barer, puben eller nattklubben. Vi besökte också taxfree-butiken, där några gjorde riktiga fyndköp. Vår resa var mycket behaglig utan blåst eller sjögång. Vi var 72 medlemmar som gjorde denna resa, som var sponsrad dels av föreningen och dels av distriktet med s.k. "Starta upp bidrag."