Abisko växter & natur

SPF Seniorerna Finspångs senaste månadsträff leddes av en av medlemmarna, Arne Dagmalm.

• Arne Dagmalm

Arne har, tillsammans med sin hustru Githa, många års erfarenheter från Abisko Nationalpark. Tillsammans med ett stort antal vackra bilder av både växter och natur berättade Arne på ett målande sätt om sina besök i nationalparken. Ibland tillsammans med goda vänner och ibland tillsammans med stora grupper från både SPF och Biologiska föreningen. Nationalparken med bl. a järnvägsbygget, som gjorde parken mer tillgänglig från början av 1900-talet, det talrika utbudet av växter, inte minst ett flertal orkidéer, vackra naturscenerier och den utbyggda Kungsleden väckte stort intresse och längtan till att besöka hos de närmare 70 personer som lyssnade på Arnes föredrag. Innan mötet välkomnades två nya medlemmar till föreningen. Mötet avslutades med uppskattat fika och lotteri.

Se flera bilder från träffen här