DM i hjärnkoll

På uppdrag SPF Seniorerna Östgötadistriktet inbjuds till DISTRIKTSMÄSTERSKAP I HJÄRNKOLL 2019

Tidigare har DM i Hjärnkoll alltid varit i augusti och inbjudan har kommit ut ett par veckor dessförinnan. Vi tycker att det har varit svårt att nå ut till medlemmarna mitt i sommaren så vi försöker nu med ett nytt grepp. Vi tänker anordna DM i Hjärnkoll redan den 6 maj medan vårsäsongen fortfarande är aktuell och så att vinnande lag hinner utses i god tid före förbundsmästerskapet i höst (datum ännu ej fastställt).

Nytt för i år är även upplägget av frågesporten och tidpunkten på dagen. Vi tror att det kan kännas mer motiverat att åka många mil om aktiviteten är lite mer omfattande. Därför tänker vi genomföra två omgångar om vardera 16 frågor. Mellan dessa omgångar kommer resultatet efter halva tävlingen att redovisas och alla deltagare bjuds på kaffe med dopp i en lokal intill tävlingslokalen. Då kan man umgås över föreningsgränserna och diskutera gemensamma frågor.
Vi börjar med samling och registrering från kl 13 och startar tävlingen 13.30. Då blir kaffestunden ett naturligt eftermiddagskaffe och därefter tar vi itu med resterande 16 frågor. När dessa är avklarade kommer slutresultatet att finnas inom fem minuter. Beräknad sluttid 15.30-16.00.
Vi hoppas att så många som möjligt av distriktets föreningar vill komma till Motala och träffa varandra och pröva denna utmanande trivselaktivitet.

Motala 2019-03-09

För SPF Seniorerna Baltzar
Astrid Ekinge

Bifogat finns inbjudan med anmälningsblankett.

Inbjudan och anmälan finns att läsa här