Månadsbrev

Ordförandes månadsbrev augusti

Till Medlemmar i SPF Seniorerna Baltzar

Hej!
Hoppas ni alla har haft en skön sommar så här långt. Skriver några rader för att påminna om att föreningens aktiviteter sätter igång under augusti.
De restriktioner från Folkhälsomyndigheten, som finns kvar hindrar oss inte från att utgå från vårt planerade höstprogram. Under augusti betyder det en resa på Hjälmare kanal den 9.8 för dem som anmält sig, årsmöte den 19.8, restaurangbesök på La Beirut den 23.8 och prova-på-boule den 25.8. Mer exakta uppgifter om de olika aktiviteterna hittar ni i programhäftet.
När det gäller årsmötet räknar vi med att kunna ta emot dem som
anmäler sig. Dock måste vi kunna anvisa sittplatser, så vid en
”anstormning” får vi tänka till lite. Likaså får vi fundera kring hur vi gör
placeringar, när vi äter vår landgång och vår kaka. För att vi ska kunna planera på bästa sätt (särskilt hur många landgångar vi ska beställa) är det därför viktigt att ni anmäler er till årsmötet. Detta gäller ALLA dvs även värdar, biljettförsäljare m fl som ”arbetar” vid mötet. Vi kommer att ”boka av” er när ni kommer. Anmälan sker till Britt-Marie Sahlén 070-377 04 70 eller britt-marie.sahlen@boremail.com senast den 10.8!
Ha en fortsatt skön sommar och hoppas att vi ses den 19.8.
Monika Torstensson
ordförand