SPF Söders månadsblad 2021:7

Hälsningar från ordförande
Kära vänner! Nu ser vi alla fram emot en tid då vi tänder ljus och skapar lite julstämning när det är som mörkast ute. Närmast ser jag fram emot nästa medlemsträff den 23 november och inte minst vår jullunch, då jag hoppas få träffa många av er. Vi skickar ett stort tack till Östgötadistriktet, vår moderförening, för bidraget på 5 000 kr som vi fick till vår jullunch. Tack vare det blir lunchen mycket billigare för er! Dessutom bidrar föreningen också med en slant!
Östgötadistriktet ordnar en resa för alla SPF föreningar i Östergötland till Eksjö Tattoo den 30 juli nästa år. De svarar för busstransporten till Eksjö. Kostnaden per medlem blir 575 kr och då ingår förmiddagskaffe, lunch och inträde till Tattoo. Mera information om anmälan, tider och annat viktigt kommer längre fram. Man räknar med att vi kan bli mellan 500 och 600 medlemmar som åker till Eksjö! Kan bli trevligt – och SPF kommer att synas!
Visste ni att vår förening fyller 25 år i år? Det var den 3 december 1996 som SPF Seniorerna Söder Norrköping bildades – med då hette vi bara SPF Söder. Som uppstartsbidrag fick vi 5 000 kr från riksförbundet Sveriges Pensionärsförbund, nuvarande SPF Seniorerna. Vi har ”bott” på flera olika ställen i Hageby sedan dess. Och nu finns vi i Brånnestad. Hoppas ni trivs i nya lokalen. Något firande har vi, tyvärr, inte kunnat ordna p.g.a. pandemin. Kanske hittar vi på något under nästa år!
Nästa månadsblad kommer i slutet av januari. Fram till dess önskar jag er alla en fridfull advent, traditionsenlig jul och ett gott slut på 2021. Återstår att se vad 2022 kan ha i sitt sköte. Styrelsen kommer att göra sitt bästa för att skapa trevliga aktiviteter som förhoppningsvis kommer att passa alla. Vi håller tummarna att pandemin håller sig i schack så vi kan träffas mera fritt.
Må så gott!
Gordon Carlson Ordförande

Månadsmöten
Vi har nu kommit i gång igen med våra månadsmöten. Vår nya lokal är i Syrianska kyrkans samlingslokal i Brånnestad där vi är mycket välkomna.
Adressen är Brånnestadsgatan 16 där det finns gott om parkeringsplatser. Det tar ca 5 min att gå
från spårvagnshållplatsen i Navestad till möteslokalen.
Vi förutsätter att alla har fått sina två vaccindoser och är friska och nu är tredje dosen på gång.
OBS! för att det ska fungera för kaffekommittén så måste alla föranmäla sig till månadsmötena
SENAST fredag veckan före mötet. Om det finns allergier så ta med eget fikabröd, kaffekommittén
har inte möjlighet att hantera detta.
Anmälan ska göras till Kerstin Johansson på telefon 070-981 76 38 (gärna SMS, meddela då namn).

Tisdagen den 23 nov
Kl 14:00 i Syrianska kyrkan i Brånnestad.
Musikunderhållning med Trio Tombola OBS! datumet

Tisdagen den 25 jan
Kl 14:00 i Syrianska kyrkan i Brånnestad.
Hasse och Lasse som underhållare.
"En musikalisk återvinning av hits och schlagers från 50- 60- 70-tal.

Julfest !!
1 december kl 14:00 – 16:00 är det julfest.
Julbuffén beställer vi från Sörby Herrgård. Till buffén kommer det att serveras lättöl/julmust samt vatten.
Underhållningen står Kurt Fyhrs orkester för.
Plats blir i Syrianska kyrkans samlingslokal i Brånnestad. Samma plats som vi har på våra månadsmöten
Sammanhållande för julfesten är Monica Sandelin

BIO på Cnema
SPF Seniorfilmer på Cnema enligt Länk:
Cnema
Kontakta Jan-Olof Steen för ytterligare information samt förslag på vårens filmer

Promenader i Rambodal.
Tisdagar och torsdagar Kl 10:30
Promenader i Rambodal. Samling på parkeringen vid Rambogatan 60.
För mer information kontakta Birgitta Hilke, tfn 070-847 17 93

Påminner om vår e-postadress till föreningen
Vår e-postadress till föreningen är
spfsoder@gmail.com.Har ni något att fråga om eller om ni vill komma med förslag på kommande underhållning/föredrag, resor eller fester så mejla oss.
OBS! Ni som bytt eller skaffat e-post skicka ett e-mejl till föreningens e-post enligt ovan med namn, adress och telefonnummer, så kommer ni med på våra utskick av t.ex. månadsbladet

Nästa månadsblad
planerar vi att ge ut i mitten av januari
Nyheter läggs direkt ut på vår hemsida