Månadsmöte

Torsdagen den 21 oktober 2021

SPF Seniorerna Birger Jarl har haft sitt första månadsmöte för året och efter covid 19. 78 medlemmar kom och fick njuta av Taube-tolkarna, Kenneth Edlund och Jan Wahlström från Vadstena. De spelade och sjöng många fina visor av Evert Taube. I pausen serverades kaffe med smörgås och muffins.

Mötet började med en parentation över de som avlidit under 2020. Först sjöng vi Härlig är jorden och sedan sa prästen Anna-Karin Horner några ord innan hon läste upp namnen på de bortgångna och Inger Tykesson tände ett ljus för var och en och även ett ljus för alla som inte finns mer och som vi saknar. Fredrik Alf spelade Preludium i C dur av J.S. Bach.

Jan Frode upplyste om att Mabbe börjar en kurs om Skänninge den 28 oktober kl. 14.00 i Idrottsparken. Den 4 november blir det förmiddagsträff kl. 9.30 i Idrottsparken. Inga-Lill Hermansson, Lennart Einarsson och Inger Tykesson avtackades för sina uppdrag i föreningen med en ljusstake gjord av J. Asp. Hans Jilebeck som har varit lärare berättade om hur niorna firade sina skolavslutningar. Han visade med olika siffror hur man kan hålla tal. Efter lotteridragning tackade Jan Frode de som kommit dit och avslutade mötet.

Se fler bilder här