16 februari årsmöte

I Skänninge församlingshem

Drygt 90 medlemmar från SPF Seniorerna Birger Jarl deltog. Mötet började med parentation för de fyra medlemmar som avlidit under 2022. De var Anna-Stina Palm, Stefan Hult, Rolf Seth och Monica Sandberg. Prästen Anna Karin Horner talade och läste en dikt. Ett ljus var tänt för var och en. Sedan medverkade Jeanette Blackert som är LRF:s distriktsordförande. Hon berättade om sin och mannens gård där de föder upp grisar och också om LRF. På årsmötet omvaldes Ulf Ivarsson till ordförande. Anita Andersson och Kurt Ivarsson avgick ur styrelsen och Violette Ohlson avgick som revisor och de avtackades av ordförande med var sin ljusstake tillverkad av smeden Johannes Asp, Skänninge. Nya i styrelsen blev Gunnar Klingstedt och Torbjörn Andersson. Till kaffet serverades semlor. Ordförande informerade om resorna till Volvo i Göteborg och till Västergötland.