SPF Seniorerna Treklövern

SPF Seniorerna Brasken RoxenStångå är en politiskt och religiöst obunden förening .
 Efter sammanslagningen är vi för närvarande cirka 400 medlemmar

SPF Seniorerna arbetar för att Dina intressen som pensionär skall beaktas.
Det gäller bland annat pensioner, skatter och tillgång på vård och omsorg.

Vi arbetar också för att skapa social samvaro och erbjuder olika aktiviteter, till exempel kulturella arrangemang, resor och friskvård.

Som medlem i SPF Seniorerna får Du bland annat:
* Deltaga i vår förenings aktiviteter
* Stimulerande gemenskap med andra medlemmar i Din förening
* Teckna förmånliga försäkringar
* Senioren, SPF Seniorernas medlemstidning, med 9 nr per år

Vår möteslokal är Vagnhallen, Fontänen på Västra Vägen. Vi har ett omfattande program, som vi tror tillfredsställer många av våra medlemmar. Studiecirklar, utflykter, studiebesök och aktiviteter som simning, boule och stavgång ger oss fysisk aktivitet och dessutom en givande social gemenskap.

En gång i månaden träffas vi och lyssnar på någon intressant föreläsare, sång och musik eller annan trevlig underhållning. Årligen försöker vi även anordna en lite längre dagsutflykt med buss/båt.

Medlemsavgiften i SPF Seniorerna Brasken Roxen Stångå är 250 kr per år.
I årsavgiften ingår: " Mötesförsäkring " som ger dig ersättning om något händer, fallolycka osv. när du går till/från Brasken RoxenStångås möten. Du får teckna en mycket omfattande/ förmånlig medlemsförsäkring till en låg kostnad gm.Skandia.