Augustibrev

Hej alla medlemmar i SPF Seniorerna Bråbo Åby!

Åby den 30/7 2022

Hej alla medlemmar i SPF Seniorerna Bråbo Åby!

Nu är vi på väg in i den sista sommarmånaden 2022. Hoppas att ni har haft en skön och givande sommar, så här långt! Nu börja vi snart med våra aktiviteter i föreningen igen, efter sommaruppehållet.
Här följer en liten uppdatering om vad som ligger närmast i tid:
10 augusti har vi chans att få möta våra kommunalpolitiker (från samtliga partier) och höra hur de har tänkt att göra livet bättre för kommunens seniorer under nästkommande fyra år!
Vi träffar dem på Thapperska skolan mellan kl. 14-16. Buss 470 utgår från RC. Vi har möjlighet att ställa frågor till dem på plats!

Det finns fortfarande biljetter kvar till musikalen Tootsie på Oscarsteatern i Stockholm den 12 november. Anmälan senast 16/8, betalning senast 1/9. Se annons på vår hemsida: www.spfseniorerna.se/brabo.

F.o.m. hösten 2022 kommer vi att hålla våra månadsmöten i Pelarsalen (f.d. Blå salen) i Ättetorpskyrkan.

22 augusti är det upptaktsträff på Kroktorpet kl. 14.00. OBS! Tag med eget kaffe+mugg (ev. stol), vi bjuder på bröd! Trubaduren Ola underhåller. Vid ösregn flyttar vi in till Pelarsalen i Ättetorpskyrkan.

25-26 augusti styr 46 glada seniorer kosan mot Värmland. Det ska bli sååå roligt! Programmet för de två dagarna.

Programmet för Folkhälsoveckan 5-9 september kommer att finnas tillgängligt den 22/8 samt på hemsidan.
OBS! Glöm inte att titta i Höstens programhäfte och pricka av de aktiviteter ni vill deltaga i och se till att anmäla er i tid!
Vi tar gärna emot nya medlemmar i vår förening, så tipsa gärna era vänner och grannar som ännu inte anmält sig!
Onsdagsvandringarna återupptas den 24/8.
Kontaktperson och ansvarig ledare:
Jens Stenbom (se programbladet).

Läsecirklarna:
1. Kerstin Borg, lokal Åby bibliotek
2. Ingrid Sonesson, lokal Ättetorpskyrkans bibliotek
Ledarna meddelar startdatum.

Boule spelas varje torsdag kl. 14.00. F.o.m. vecka 35 (1/9) spelar vi på boulebanan vid Ättetorpskyrkan. Kontaktpersoner är K-G Bask och Arne Pettersson (se programblad).

Angående höstens Seniorbio så visas den första filmen, Tisdagsklubben, på Cnema onsdagen den 14/9. Programmet finns tillgängligt på träffen den 22/8. Kontaktperson är Oda Flarup (se programbladet).

Vi har tyvärr inte fått klart ännu från Swedbank om ett bankgirokonto hos dem! Vi har nu även kontaktat Länsförsäkringar och begärt ett möte med dem, så snart som möjligt efter semestrarna. Förhoppningsvis har de inte lika lång handläggningstid som Swedbank!

Kan du tänka dig att vara cirkelledare för en Natur&Kulturcirkel i vår förening så hör av dig till Agneta Norblad! I en cirkel tar samtliga deltagare ansvar för innehållet. Ledaren ansvarar för rapporteringen till SV (Studieförbundet Vuxenskolan).

Väl mött den 22/8, om inte förr och glöm inte att regelbundet ta en titt på vår hemsida! Där hittar ni det allra senaste som gäller SPF Bråbo Åby.

Sköt om er!
Agneta Norblad, förväntansfull ordförande

Ur Herre Gud&Co
Att göra ingenting är jättesvårt! Man vet ju inte när man är klar…….