Aprilbrev från Agneta Norblad

Aprilbrev från ordförande Agneta

1 april 2022

Hej alla SPF-seniorer i Bråbo!

Våren är äntligen här, även om det känns som vinter i luften!
Vi får längta efter värmen ett tag till. I måndags var nya medlemmar i vår förening inbjudna på kaffe med dopp till Åby Folkets hus. Vi hade en mycket trevlig stund tillsammans, där vi lärde känna varandra och de fick en ta del av vad vår förening står för och vad vi har att erbjuda. Det är mycket på gång i vår förening nu och som vanligt följer här en checklista, så att ni kan föra in aktuella evenemang i era almanackor.

*Det finns fortfarande 4 platser kvar till ”Resa i det Blå” som går av stapeln den 8/4. Anmäl till Agneta Norblad tel. 070 743 28 84 snarast, om du vill följa med på denna spännande resa!

*11/4 Månadsmöte i Åby Folkets hus kl. 14. Åby Föreningsarkiv berättar och visar bilder. Fika och lotteri som vanligt.

* 26/4 är det Elviskväll i Pelarsalen, Ättetorpskyrkan kl. 18-21. Värd för kvällen är diakon Ingvar Sjögerud. Anmälan till Lasse Asklöf senast 19/4. Max antal: 70 personer!

* 28/4 är det studiebesök på Galleri MP 33 (Norra Promenaden 33) kl.17.00. Gallerist Joakim Sander berättar om huset och sin verksamhet där. För 50 kr som betalas på plats, får vi fika och rundvandring i det charmiga galleriet. Samåkning från Åby Arena 16.30. Anmälan senast 21/4 till Krister Norblad tel. 070 204 51 85.

* 6/5 återvänder vi till den vackra trädgården på Näset vid Glan där vi nu får se hur den klätt sig i vårskrud, när bl.a. flera tusen lökväxter ersatt de höstvackra växterna vi beundrade i september 2021. Begränsat antal besökare 30 personer. Anmälan till Krister Norblad senast 29/4. 30 kr betalas/swishas på plats.

* 14/5 AUKTION i Åby Folkets hus kl. 12-14 med visning 10.00 – 11.30. Inlämning av säljbara alster sker ti-to den veckan. Sprid gärna denna information till era vänner, släktingar och grannar! Kontaktperson Krister Norblad.

* 19/5 har vi planerat en resa till Gränna/Visingsö med bl.a guidad tur och lunch på den vackra ön i Vättern. Priset är 620 kr vid minst 45 deltagare, 660 kr vid minst 40 deltagare.
Program för den dagen finns tillgängligt på månadsmötet den 11/4 och på hemsidan. Anmälan till Agneta Norblad senast 5/5.

* Boulen har kommit igång. Vi ses på Bouleplanen bakom gamla Gästgiveriet vid Hultdalsskolan kl. 14-16 på torsdagar. Tag med eget fika och stol!

* Kulturvandringarna fortsätter på onsdagar med samling på Åby Arena kl. 9.30.

* Årets Folkhälsovecka är centralt planerad till maj månad men SPF Bråbo tänker arrangera den vecka 36 (5-9 september) precis som förra året! Närmare info kring det arrangemanget följer senare.

Om man vill spela Bridge är man välkommen tll SPF S:t Olofs lokaler, där man träffas för spel på tisdagar 13-17 eller onsdagar 13-17. Kontakta Maud Nordlund tel. 070 496 42 01 eller Björn Nykvist 070 828 35 23 om du är intresserad.

Vill man spela Bowling är man välkommen tll Vilbergens bowlinghall på måndagar kl. 12.00 då SPF Bråviken har abonnerat banor där. Kontakta Per Adler 070 646 42 78 om du vill veta mera.

Glöm inte att gå in på vår hemsida då och då samt läs under Föreningar i NT där vi påminner om sådant som är på gång!

Vi ser fram emot att träffas den 11/4 på april månads möte.

Välkomna!

Ur Herre Gud&Co:

Du behöver inte vara rädd för att bli lurad idag 1:a april!
Det är fortfarande 32:e mars!

Med vänlig hälsning!

er vårglada och förväntansfulla ordförande

Agneta Norblad