Månadsbrev mars

Nu börjar vi äntligen ana ljuset i tunneln och flera av oss har redan fått sitt vaccin mot Covid-19.

Åby 9/3 2021

Hej alla SPF Seniorer i Bråbo!

Nu börjar vi äntligen ana ljuset i tunneln och flera av oss har redan fått sitt vaccin mot Covid 19. Vi andra väntar ivrigt på att få vårt!
Efter det kan inget (ingen) hindra oss från att träffas igen!
Nu när våren dessutom så sakteliga börjat sitt intåg i vårt avlånga land, så känns det bra att börja planera för vårt återseende.
Vi tänker oss en Sommarfest vid Kroktorpet i juni eller augusti, beroende på hur många som fått sitt vaccin. Vi räknar med aktiviteter utomhus under åtminstone augusti och september.
Utomhusboule sätter igång på torsdagar kl. 14:00 vid bygdegården, Hultdalsskolan f.o.m torsdagen den 8:e april.
Våra cirklar står i startgroparna och sätter igång, så snart deltagarna är vaccinerade.
Promenaderna med Jens Stenbom i spetsen vandrar vidare varje onsdag, med start kl. 10:00 på Coop-parkeringen tills vidare. 17-21 maj kommer SPF Seniorerna i hela Sverige att ha en Folkhälsovecka. Syftet är att skapa engagemang och inspirera till aktivitet i distrikt och föreningar, samtidigt som vi jobbar tillsammans för en bättre folkhälsa bland våra medlemmar.
Aktiviteter utomhus samt diverse föreläsningar kring hälsa och välmående kommer att anordnas. Jens Stenbom är vårt Folkhälsoombud och kommer, tillsammans med bl.a Lisbeth Holmqvist Arbrandt och Krister Norblad att förbereda aktiviteterna under veckan. Det finns plats för flera i den gruppen. Om du är intresserad av att vara med, så hör av dig till Jens Stenbom mb.070 331 23 57 eller via mail: jensstenbom@gmail.com.
Ni får också väldigt gärna komma med förslag på vad vi kan göra under den veckan. Tanken är att det ska erbjudas minst en aktivitet/dag!
Vi har dessutom redan nu börjat planera för en stor konsert i december. Detta planerar vi tillsammans med PRO i Åby. Vi återkommer till detta när vi kommit längre i planerandet. Vi skissar även på ett programblad inför hösten -21, då vi kallt räknar med att vara igång igen!
Det gäller att hålla fanan högt, eller hur!

Årsmötet är avklarat och det gick ju utmärkt att ha det per korrespondens. Protokollet finns att läsa här.
Med detta brev följer också vår förenings Verksamhetsplan för 2021. Läs gärna den!

Till sist önskar vi er alla en Skön Vår och en stor dos Tålamod! Vi ses snart!

Styrelsen gm optimistisk ordförande Agneta Norblad

Ur Instruktionsbok för Livet:
Lär dig lyssna. Möjligheter gör ibland inte mycket väsen av sig.