Junibrev från ordföranden

Åby 210602

Juni månads medlemsbrev 2021

Nu, i början på den verkliga sommarmånaden juni skriver jag årets sista medlemsbrev till er. Vi räknar nämligen med att från och med i höst, ska vi ses som vanligt på våra månadsmöten och andra aktiviteter.

Vi fastställer höstens program den här veckan och det går i tryck nästa vecka. Innan midsommar ska ni ha fått det i era brevlådor!

Det har varit ett tufft år för oss alla, men nu kan vi bara se framåt och hoppas kunna få njuta av friheten att åter få träffas och uppleva roliga stunder tillsammans, bl.a i vår förening!

Vi tjuvstartar faktiskt redan måndagen den 21/6 med Sommarcafé på Kroktorpet kl.14:00 som ni redan blivit upplysta om i majbrevet!

Anmäl er senast 14/6 till Lasse Asklöf mb. 070 954 57 08!
Tag med eget kaffe, mugg och ev. stol samt en slant till lotter!
Resten bjuder vi på. Vid ösregn ställer vi in!

Uppstart i höst blir den 23/8, även den på Kroktorpet.
Det kommer att krävas anmälning till våra aktiviteter i höst, eftersom det fortfarande råder vissa restriktioner beträffande antal sittande personer inomhus resp. utomhus.
Vi kan också meddela att Hjalmars julspektakel kommer att spelas som planerat i år och vi har kvar 50 platser på parkett sedan förra året då det blev inställt p.g.a. pandemin. Den 12/11 åker vi till Brevens bruk för att se föreställningen. De som anmälde sig förra året har förtur. Mer information i Höstprogrammet.

För övrigt gäller det som vi skrev i maj månads medlemsbrev ang. aktiviteter i sommar. Hoppas att vi ses den 21/6 på Kroktorpet (max 100 personer)!
Passa på att njuta av den efterlängtade sommaren tills dess!

Ur Att bara vara:

Inte är det väl så litet att ha njutit av solen, att ha upplevt vårens ljus, att ha älskat, att ha tänkt, att ha fått vara verksam?  Att ha mött verkliga vänner och hållit stånd mot lurande fiender…
(Matthew Arnold)

Styrelsen för SPF-seniorerna Bråbo