Decemberbrev från ordföranden

Julbrev från Agneta Norblad

Åby den 1:e december 2021

Hej alla SPF-seniorer i Bråbo!

Nu är vi inne i julmånaden redan och den första snön är aviserad till torsdagen den 2:e december!

Styrelsen och programkommittén ligger lite i framkant och har redan våren i sikte vad gäller arrangemang och aktiviteter. Vi känner oss också så glada över att den, sedan länge planerade Jubelkonserten blev av och blev så fantastisk. Jag vet att ni som hade möjlighet att närvara håller med. Nu ser vi fram emot nästa månadsmöte 13/12, då vi får önska varandra god jul och njuta av lite julmusik, en god julsmörgås och lite glögg tillsammans. Glöm inte att anmälan och betalning ska noteras senast 6/12! Om ni har någon form av matallergi, så behöver ni uppge det vid anmälan.

Om ni vill lämna in en motion till årsmötet den 14/2, så gör det via mail till agneta.norblad@gmail.com så snart som möjligt!

Programmet för våren är digert med en del nyheter. Vi räknar med att ha det klart för utdelning den 13/12 till er som kommer på månadsmötet. Vi postar det till övriga medlemmar innan jul. Det blir lite nytt i köket inför våra månadsmöten i vår. Birgitta Ahjonpalo avgår som vår fantastiska ”kökschef” under många år och vi kommer att ha två köksteam istället. Jag vill träffa dem efter julavslutningen för en kort information inför den kommande säsongen. Hoppas att det känns okey!
Vidare kan vi berätta att det planeras en nysatsning på Boulspelet i vår och återkommer med information kring det i januari.
Ni som önskar spela Bridge i vår kontaktar Åke Renåker 011-609 94.
Vi kommer att byta bank vid årsskiftet, men eftersom det inte är klart ännu, så kommer det inte att stå något bankgirokonto på vårprogrammet. Ni kan fortfarande betala in till vårt Plusgirokonto men efter 31/12 gäller inte det längre! Vi kommer att meddela numret till det nya bankgirot, så snart det är klart med Swedbank, som blir den nya banken.
Vi kommer också att installera Swish i samband med bytet. En nyhet i vår blir också att vi kommer att ta 50 kr i avgift på månadsmötena. Detta p.g.a. dyrare priser för inköp av förtäring och underhållning. De flesta SPF-föreningarna tar mellan 50-80 kr/person på sina månadsmöten.
bjuds på kaffe och underhållning på månadsmötena i vår. I januari räknar vi väl med att alla har fått sin tredje vaccinationsspruta, så att vi kan fortsätta träffas och ha det mysigt tillsammans, eller hur!

Nu vill jag bara önska alla en riktigt God jul och Ett Gott nytt år 2022!

Ta hand om varandra och väl mött den 13/12!

Varma hälsningar från en julälskande ordförande,
Agneta Norblad

”Glöm aldrig att om julen inte finns i ditt hjärta så kommer du heller inte finna den under granen.”

Charlotte Carpenter