Sommarbrev 2021

2021-05-14

Bästa medlemmar

För ett år sedan satt jag med sommarbrev 2020 och förutspådde då att vi kunde starta vår verksamhet senhösten 2020. Men ack så fel det blev. En god sak är ändå att de flesta av oss har fått åtminstone en vaccinationsspruta och kommer att vara färdig vaccinerade i mitten av juni.

Hoppas att ni efter omständigheterna mår så bra som ni kan och jag förstår om ni saknat de aktiviteter och den gemenskap som finns i vår förening.

Vi kommer inte att trycka upp ett programblad för några månader, utan vi kommer att ha hemsidan uppdaterad och ni får färsk information den vägen. Om ni inte har tillgång till internet eller dator kan ni skicka ett sms eller ringa till mig Per Jansson 070 522 20 90 eller till respektive ansvarig för information om aktuella aktiviteter.

Vissa aktiviteter har dock varit igång såsom

• Tisdagsvandring med samling klockan 11.00 vid Boulebanan.

Ansvarig Kai Gustavsson tel. 070 695 38 60

• Boulebanan är numera öppen, men det sker tills vidare i egen regi. Vi måste ta hänsyn till den utlysta lock down för Östergötland. ( Nytt beslut omkring 17 maj)

Ansvariga: Leif Holm tel. 070 365 52 60
Håkan Karlsson tel. 070 952 75 22

Förslag på aktiviteter och preliminära datum

• Fågelexkursion är planerad att genomföras den 14 maj Samling klockan 08.00 vid boulebanan. Magnus tar oss på en promenad längs strömmen.

Ansvarig Magnus Byman 070 525 14 48

• Sommarträff med tävlingar och frågesport är planerad till vecka 23.

Annonsering sker i god tid på hemsida , bibliotek och annonstavlor.

Ta gärna med kaffekorg och något att sitta på.

Ansvariga: Annika Linden 070 306 11 29, Inger Nordahl 073 067 29 56

Siw Carlsson 073 851 51 29

Tänk på att vid alla aktiviteter skall folkhälsomyndighetens och lokala rekommendationer gälla.

Mera planer/aktiviteter

Resor korta och lång kommer att planeras efter hand som möjlighet ges. Uppdatering sker på vår hemsida samt med affischer vid bibliotek och annonstavlor

Ansvarig Siw Carlsson  073 851 51 29

Planerade resor/utflykter

Utflykt till Stjärnorpsravinen va 28

Resa till Sunne och Västanå teater den 25 – 26/7

Kontaktperson Siw Carlsson 073  351 51 29

Bangolf kommer att anordnas vid ett flertal tillfällen under sommaren.

Folkhälsovecka

Jag vill påminna om förbundets folkhälsovecka under slutet maj. Ni finner all information med länkar till föredrag etc. på vår hemsida. https://www.spfseniorerna.se/borenborensberg

Under folkhälsoveckan 17 maj till 23 maj kommer det att vara en nationell stegutmaning med fina priser för den som vill delta. Aktivitetskort finns att skriva ut på hemsidan.

“Folkhälsa för alla ” är en enkät där man kan ge sin synpunkt om man vill.

Det finns mycket att läsa om och lyssna på under veckan, materialet finns kvar en tid så det finns möjlighet att besöka sidan vid senare tillfälle.

Månadsmöten

Förslag till program för höstens månadsmöten i Hällagården

Med start klockan 14.00.

13/9 Musikquiz med Andreas Hedenskog Vadstena.

11/10 ”Att vara barn i Nepal”. Anna Schulte från Sverige-Nepal föreningen berättar.

8/11 ”Det friska åldrandet. Vad händer i kroppen?” Mats Hammar och eventuellt någon från apoteket Borensberg.

13/12 Julfest. Återkommer med detaljerat program

Kram till er alla