SPF Seniorerna Sköllersta Pålsboda

Vi bildades 1981 och är en partipolitisk och religiöst obunden intresseorganisation för pensionärer som idag har ca 150 medlemmar. Såväl ålderspensionärer som yngre avtalspensionärer är hjärligt välkomna till oss.

Vi tycker att det är viktigt att skapa trivsel och gemenskap samt att stimulera till aktiviteter som känns meningsfulla för var och en. Vi behövs som en viktigt röst i dagens samhällsdebatt.

Vi har möten och träffar med föredrag och underhållning. Även aktiviteter, cirklar och utflykter. Vi samarbetar även med Studieförbundet Vuxenskolan.

Vi är representerade i Kommunala Pensionärsrådet (KPR) där vi får viss information från kommunen och där vi även kan ställa frågor till medverkande politiker.

Som SPF-medlem har du även en hel del förmåner. Gå gärna in på nätet och läs om detta på spfseniorerna.se

Medlemsavgiften är fn. 280 kronor, då ingår också tidningen Senioren.

Välkomna i vår gemenskap!