Årsmöte februari 2023

SPF Örebro City höll årsmöte i Filadelfiakyrkan den 21 februari 2023

Ordförande Ingrid Gustafsson hälsade de närvarande välkomna och inledde med parentation över de 37 medlemmar som avlidit under året. Till ordförande för årsmötet utsågs Göran Samuelsson och till sekreterare Birgitta Uske.
Ingrid Gustafsson omvaldes till ordförande för ytterligare ett år. Övriga i styrelsen är Börje Asplund, Margaretha Falk, Annika Gunnarsson, Marianne Isaxon, Kerstin Lindbom, Kent Olofsson, Birgitta Uske och Christina Westerling. Avgående ledamöterna Annika Thornell och Vicki Tervald avtackades med blommor.
Den nya styrelsen tackar för förtroendet och ser fram emot att under året ta tillvara medlemmarnas intressen på olika sätt. Månadsmöten, studiebesök, resor och andra aktiviteter är uppgifter att arbeta med. Dessutom ska äldrefrågor bevakas i kommunen.
I pausen bjöds på kaffe och semla. Marie Svensson från Nyckelfonden informerade om fondens verksamhet. Nyckelfonden bildades 1989 och är en stiftelse för medicinsk forskning vid Universitetssjukhuset i Örebro. Stiftelsen finansieras genom gåvor och forskare verksamma i regionen kan söka bidrag till sin forskning.
Eftermiddagen avslutades med underhållning av Leffe Palmroth och Bosse Saf. Vi fick lyssna till både kända och okända låtar, många med en hyllning till artister som lämnat oss.