Rapport Naturspan 17 april 2026

Naturspanarna

Vi hade en händelserik resa den 17 april till Sörön, Örby kulle och Kvismaren då vi litade på Gps-navigeringen på vår färd och så klart blev det fel men efter en resa på Små-vägar så kom vi lyckligt fram. Tänk att ett fel kan skapa så många skratt. Sörön bjöd på ett antal blommor men framförallt var det översvämmat med Vitsippor. Örby kulle visade inte heller denna gång upp sig från sin bästa sida men några ormar fick vi se dock har jag inte tagit med några bilder på orm till glädje för de som ej gillar dessa.
Vi avslutade med fika och fågelspaning över Kvismaren.

Åke Lovén