Reserapport Prag
Ett gäng på ca 30 medlemmar i SPF Lindesberg har varit i Prag i en vecka. Veckan var intensiv, intressant och trevlig. Vi ha sett otroligt mycket, allt ifrån slott, kyrkor, landsbygd, vackra små städer och den vackra staden Prag, med många fina byggnader överallt. Vi har fått god mat, soppa nästan varje dag. Vi har varit på ett ölbryggeri där vi fick provsmaka öl. En del var på en extra utflykt till Skodamuseet. En kväll åkte vi båt på Moldau, där fick vi mat och underhållning. Vi fick också se traditionella danser på en restaurang med god mat och dryck. Det var en innehållsrik vecka i Tjeckien, ett fint, rent och välordnat land. Tack för trevligt sällskap alla medresenärer!
Foto Åke Love’n och Kerstin Rogemyr