SPF frågesport Hjärnkoll

Tävlingen år 2023

Distriktets tävling i Hjärnkoll 2023 Torsdagen den 24 augusti tävlade 13 lag från  åtta olika föreningar inom vårt distrikt i SPF:s tävling Hjärnkoll. Kamraterna hade i år tre lag, som fick bry sina hjärnor över de verkligt svåra frågorna, 15 st. i vardera av tre omgångar på 15 minuter var . Vi som var  med för att heja på våra lag kunde inte      besvara många av frågorna – våra lag kunde  några fler. När de tre omgångarna var klara och resultaten tillkännagavs visade det sig att ett av Hallsbergs lag vunnit med god marginal och att Lag 1 från Kamraterna var god tvåa! Detta gav blodad tand och gissa om vi  kommer att träna våra lag inför nästa års  tävling.

SPF Kamraterna är stolta med en andra plats.                                                                                                                                                                   Här är de som deltog  i laget, från vänster Sören Karlsson Arevång, Christina Hjorth Aronsson och Lars-Åke Karlsson.

Resulta för 2023 års  hjärnkoll i Hallsberg :

Första plats    SPF Hallsberg

Andra plats    SPF Kamraterna

Tredje plats   SPF Karlskoga

Tävling i Kumla år 2022

I dag torsdagen den 25 augusti gick SPF frågesport Hjärnkoll av stapeln i Kumla. Det var 10 lag som tävlade från Örebrodistriktet. Det blev en trevlig dag med många kluriga frågor från åtta kategorier. Tävlingen var uppdelad i tre omgångar med 16 frågor i varje omgång.

Här är de tre pristagarna

1 pris SPF Hallsberg

2 pris SPF Kamraterna

3 pris SPF Kumla

Det var första gången vi i kamraterna var med i tävlingen och de tävlande var

Anika Davidsson

Nils Bengtsson

Hans Emanuelsson.

Vi känner oss nöjda och stolta med ett andrapris.