Maj

Månadsmöte med sång av vår kör Liv och Lust, information om Väntjänsten och tipspromenad med trafikfrågor.

• Kö vid försäljingen av åror
  • Fullsatt när kören Liv och Lust underhöll
  • Ulla Johansson och Anita Carlqvist Nordin berättar om Väntjänsten
  • Kö vid de kluriga trafikfrågorna
  • Kö vid försäljingen av åror
  • Fullsatt när kören Liv och Lust underhöll
  • Ulla Johansson och Anita Carlqvist Nordin berättar om Väntjänsten
  • Kö vid de kluriga trafikfrågorna

Månadsmötet den 29 maj inleddes med sånger av vår eminenta kör Liv och lust under ledning av Kristina Algotsson.
Därefter berättade Väntjänstens ordförande Ulla Johansson om deras arbete med att hjälpa och stödja äldre vid behov. Man följer t.ex med vid besök på Vårdcentral och USÖ men har också en fixarvän som hjälper till med byte av lampor, uppsättning av tavlor och andra småtjänster samt en vän som hjälper till vid datorproblem. Väntjänsten nås via kommunens växel på 0582-68 55 00. Man arbetar helt ideellt och har deltagare från många av kommunens föreningar.
Ett bidrag utgår till de föreningar som har medlemmar som deltar i Väntjänstens arbete och SPF Seniorerna Hallsberg tillhör de större bidragsmottagarna. En av våra medlemmar som jobbar aktivt i Väntjänsten är Anita Carlqvist Nordin. Hon berättade intressant och inlevelsefullt om några av sina uppdrag som stöd vid besök på USÖ. Fler medhjälpare önskas och anmälan om intresse kan göras via kontakttelefonen.
Efter informationen från väntjänsten vidtog en liten tipspromenad i Equmeniakyrkans lokaler. Vår trafik och säkerhetsansvarige Ove Forsberg har varit på trafikutbildning på distriktet i Örebro och hade med sig ett antal kluriga frågor om nya trafikregler och märken. Frågorna var svåra och ingen klarade alla tio frågorna. Som mest blev det åtta rätt och fina priser i form av choklad delades ut till vinnarna.
Kaffe med smörgås och utlottning av dagens priser avslutade vårens sista månadsmöte.