Augusti

Månadsmöte i augusti med underhållning av Arne Cederblad från Askersund (och Gotland)

• Fullsatt i Equmeniakyrkan
  • Arne trakterar fiol
  • Nyckelharpa
  • och saxofon
  • Arne i full fart bland publiken
  • Fullsatt i Equmeniakyrkan
  • Arne trakterar fiol
  • Nyckelharpa
  • och saxofon
  • Arne i full fart bland publiken

På höstens första månadsmöte i augusti underhöll gotlänningen, numera Askersundsbon Arne Cederhök. Arne underhöll med många kända och mindre kända låtar som Novelty Accordion och csardas på fiol samt Fly me to the moon på saxofon. Folkmusik blev det på fiol och nyckelharpa med bla Oppigården.
Musiken blandades med trevliga berättelser om allt från spelning på Gotland till den första månlandningen 1969 där man hade Fly me to the moon i en bandspelare.

Efter underhållningen hälsades ett antal nya medlemmar välkomna i föreningen och sommarens jubilarer grattades med sång och fyrfaldigt leve. Lars Kvarnström berättade om höstens aktiviteter och Ove Forsberg informerade om vad vi bör tänka på för att klara ett 72 timmars strömavbrott. Ove poängterade också vikten av att vi bär reflex när vi är ute i mörkret, helst också en reflexväst.
Efter detta serverades kaffe med smörgås och till sist dragning av dagens lotterivinster.