Månadsmöte 29/8

Månadsmötena har startat för hösten och igår hade vi ca 60 medlemmar som kom för att lyssna på Daniel Andersson, säkerhetsansvarig för Åmåls Kommun. Bland annat pratade han om fenomenet vishing när bedragare försöker få oss att logga in med Bank Id när de ringer eller lämna ut kontouppgifter. Gör aldrig det - släng på luren - du behöver inte vara artig! Han informerade också om en kommande föreläsning "Våldet går inte i pension" som kommer på Församlingshemmet den 11 oktober 14.00 - 16.30. Mer info kommer men boka in datumet redan nu.

Röda Korsets Redesign grupp och Vintage avdelning besökte oss med en mannekänguppvisning där de visade upp alla kreativa kreationer man sytt upp på Kupan och vilka fynd man kan göra på Vintageavdelningen. Mycket trevligt att se, gå gärna in på Röda Korset Åmåls Face Book sida för att se lite bilder från uppvisningen.

SPF Åmåliternas styrelse presenterade sig på månadsmötet 29/8. Från vänster ser vi Arto Gaidarzjiskij, Ingela Hedlund, Eva Olsson, Lizbeth Norum, Kajse-Britt Andersson, Lisette Lindenström och Thomas Barthold. Styrelsemedlemmen Bernt Kjellgren saknas på bilden.

Nästa månadsmöte är den 26 september.

Styrelsen.jpg