Bowlingrapport september 2017

Nu har säsongens bowlingträning börjat med spel på torsdagar i Karlbergsskolans bowlinghall.

Vårens spel avslutades med klubbmästerskap, där vinnaren får en inteckning i vandringspriset, som är i form av en bowlingkägla. Priset sattes upp 2016 och tävlingen spelas med handicap, vilket innebär att alla har chansen att vinna. 2016 års klubbmästare blev Signe Frisk, som dessvärre inte kunde ställa upp i årets tävling. Klubbmästare i år, 2017, stannade inom familjen eftersom årets segrare blev Arne Frisk. Vandringspriset finns att beskåda i SPF-lokalen.

Som tidigare år kommer vi att delta i seriespel för pensionärer inom Svenska Bowlingförbundet. Skillnaden i år är att vi bara ställer upp med ett lag i herrserien eftersom det var svårt förra året att få ihop damlaget. Det blir nu ett lag där även damer får ingå. Så nu får herrarna konkurrens i laget! Vi startar långt ner i seriespelets divisioner men vi ska naturligtvis kämpa för att vinna vår serie, för att klättra uppåt i seriesystemet. Det är lag från hela landet som deltar och alla lagen spelar på sin hemmabana samtidigt, dvs samma vecka. Resultaten rapporteras sedan in och tabeller upprättas. Seriespelet är varannan vecka, jämna veckor.

Vi träffas på torsdagar och spelar i två grupper växelvis kl. 9.00 och kl. 11.00, för att inte bli för många på banorna samtidigt. Kl. 10.30 försöker vi samlas för en gemensam fikastund och för ev. information om resultat eller tävlingar på annan ort.

Du som är intresserad av att komma med att spela bowling med oss är hjärtligt välkommen! Titta in en torsdag fm i Karlbergsskolans bowlinghall. Är du nybörjare hjälper vi dig att komma igång! Det är roligt och trevligt med BOWLING!!!

2017 års klubbmästare i bowling för SPF Åmåliterna: Arne Frisk