Boulenytt 2017-11-12

Inomhussäsongen har nu varit i gång 4 veckor och vi har just klarat av höstens 2-dagars tävling, den 13:e sedan starten nov. 2009.

Varje dag spelas 3 matcher och inför varje match lottas deltagarna samman till dubbellag. Enligt ett fast program möts lagen därefter två och två i en match där segrarna får en poäng var och förlorarna blir utan. Oavgjort förekommer ej.

Efter första dagens 3 omgångar visade sig 3 damer och en herre ha vunnit alla sina 3 matcher och de hade således bästa möjliga utgångssläge inför dag 2.

Redan i andra dagens första omgång förlorade två av damerna och den ensamme herren. När de 2 sista omgångarna var avklarade visade det sig att den kvarvarande damen, Astrid Mattsson, hade vunnit båda sina matcher och alltså stod som klar segrare med 6 vinster och 35 klotpoäng.

Striden om andra platsen kom att stå mellan Susanne Andersson och Anny Olrik. Susanne hade bra flyt och kunde lägga 3 vinster till sina 2 från första dagen och Anny vann de 2 sista och båda kom därmed upp till 5 vinster. Klotpoängräkning fick tillgripas och det blev Susanne som med sina 25 pluspoäng lade beslag på andraplatsen. Annys 15 gav en tredje plats.

Tävlingen avslutades med en enklare måltid och prisutdelning.

2017-11-12
Arne