Vallonen april 2018 månadsmöte

Månadsmötet i april 2018 hölls i vallonen Överum.

• medlemmar lyssnar på Niclas.
  • Niclas Wallander, platschef PEAB
  • Vackra vårblommor i ett glas
  • medlemmar lyssnar på Niclas.
  • Niclas Wallander, platschef PEAB
  • Vackra vårblommor i ett glas

SPF SENIORERNA TJUSTBYGDEN. Månadsmötet för april hölls i Vallonen i Överum, där ett 90-tal medlemmar samlats. Huvudtalare för dagen var Niclas Wallander projektchef för Peabs byggnation vid Slottsholmen. Han började med att visa en film från premiärvisningen av Slottsholmen i mars 2017, en film som också berättade hur projektet startade. Bygget är en totalentreprenad med en mycket avancerad konstruktion inte minst under vattnet för att tåla alla påfrestningar. Med bilder fick vi följa hur de olika etapperna gjorts. Björn Ulvéus har hela tiden varit mycket engagerad och under hand har saker tillkommit av vilka många betalats av Björn själv. Det var verkligen intressant att få en annan bild av Slottsholmen än vad som givits i många medier. Tror att många tyckte det ska bli spännande när man öppnar nu den 11 maj. Efter kaffet och smörgåsarna blev det information om kommande resor, sista årsstämman och trafik innan deltagarna kunde vända hem i det vackra vårvädret.