Nytt och lite gammalt

Nu har jag samlat på mig lite info till våra medlemmar

Vi hade i förra veckan en trevlig grillkväll vid badet i Helgenäs. Varmt väder men blåsigt och vi grillade korv för glatta livet. Det blev mycket prat om vad har du gjort i sommar? Någon resa eller varit hemma? Vilka medlemmar behöver särskild kontakt? Det är ju många som sitter ensamma men vi försöker efter bästa förmåga att kontakta dem. Nu blev det en trevlig kväll för de 30 medlemmar som var där. Vi tycker att detvar bra uppslutning på träffen så här i starten på sensommaren.

Nu till nästa evenemang som kommer på söndag kväll. Det blir dans i parken och det är Stisses orkester som bjuder upp till dans 24 Augusti 16:00-19:30. Nu är vår SPF dans en del av Garpedagen så det passar fint att avsluta den dagen i parken. Ta med eget kaffe eller gynna parkens servering som är öppen för kvällen. Inträde 120 kronor. Välkomna önskar vi i samarbete med SV

En tredje sak får nog plats med. Bussresa med SPF och Ukna buss. Det blir besök i Gamla Linköping, Domkyrkan och Flygvapenmuseet.Datum är tisdag 30 september. 08:15 Avresa från värmeverket i Gamleby. 08:30 Laddstoppet i Överum. 10:00 Kaffe och fralla på Cafe' Dahlbergs i Gamla Linköping. 11:15 Guidad visning av Linköpings Domkyrka. 12:45 Lunch på Aviatören restaurang, flygvapenmuseet.14:00 Guidad visning "Upptäck flygvapenmuseeum" Efter visning går vi runt på egen hand. klockan 16:00 åker vi hemåt. Pris 800:- per person vilket inkluderar bussresa, förmiddagskaffe, lunch, entre' och guidningar. Minsta antal är 30 personer och högsta 48 pers. Anmälan till Christina Sjöstrand 070 778 21 93 eller Lotta Halling 076 811 15 22 senast 18 september Anmäl ev matallergi. Anmälan är bindande och betalning görs på bussen, kontant eller swish. Ej avbokad plats debiteras i eftrskott. Vi välkomnar alla medlemmar på en trevlig resa. Styrelsen