ÅRSMÖTE FÖR SPF NORDÖLAND 2020-02-06

Torsdagen den 6 februari höll Spf Nordöland årsmöte i Löttorps bygdegård. Ordförande Karin Borgvall hälsade alla välkomna och konstaterade att det var rekord i mötesdeltagare

• Jan_Erik triggar dansintresset

Därefter höll Johan Barkevall parentation över två avlidna medlemmar. Den följdes av en tyst minut och diktläsning.
Före årsmötesförhandlingar bjöds de 77 medlemmarna på en utsökt lunch som hade tillagats av Böda matlag.
Vid årsmötesförhandlingarna presenterades verksamhetsberättelsen som visar att medlemsantalet har ökat med 19 personer under 2019. Vi är nu 193 medlemmar. Under året har vi haft sju stycken månadsmöten och sex cirkelcaféer med olika teman. Tre utflykter med teman grodspaning, besök på avsaltningsverket samt tågresa till Trollskogen med guidning.
I samarbetet med Röda Korset har vi haft kurs i hjärt- och lungräddning.
I september anordnades en mycket uppskattad teaterföreställning med temat "Ålders Vår". Dit också andra pensionärsföreningar var inbjudna. Sedan ett antal år tillbaka har vi boulespel, canasta och bokcirkel.
Den 15 januari startade vi seniorgympa med ett 40 tal deltagare. Gympan är ett samarbete mellan pensionärsorganisationerna, Borgholms kommun och Högby IF.
Den nya styrelsen består av Ordförande Karin Borgvall och övriga ledamöter är: Anita Andersson, Sonia Ekstrand, Rolf Hellborg, Christer Marmeteg, Richard Olsson, Arne Sjögren, Irma Andersson och Rainer Fölster
I verksamhetsplanen för 2020 redovisas ett antal nya aktiviter såsom bridge, matlagning, studiecirkel "Tillsammans mot ensamhet" samt information om digitala betalningar och hjälp att hantera smartphone.
Medlemmarna uppmanades att komma med programförslag för höstens aktiviteter
Efter årsmötet serverades kaffe och Jan-Erik Johansson berättade om livet på dansbanorna och spelade upp till dans.
Mötet avslutades med sedvanlig lottdragning
Lars Borgvall