Måndagen den 20 januari 2025 hade vi årets första medlemsträff.
Dagens gäst var Johan Hermansson, en av styrelsemedlemmarna i Nybro Vikings, som ersatte en annan "viking" som blivit sjuk.
Åhörarna fick en inblick hur det är att driva en förening i dagens läge. Föreningen har idag en omsättning på 37 miljoner. I och med att man gick upp i allsvenskan blev TV-4 intresserade av att sända från matcherna, vilket innebar ett ekonomiskt tillskott på ca 4,5 miljoner. Men det medförde även en hel del krav från TV:s sida, om exvis utrymme för deras sändarbuss, även ishockeyförbundet krävde vissa arrangemang. För nuvarande ligger man inte jättebra till i serien men räknar givetvis med att hålla sig kvar. Tidigare var det problem med ekonomin, men det lyckades man vända när man under några år hade Engdal, som drev "Flexbuss", som ordförande. Hans erfarenheter från näringslivet gjorde att han inte kände sig låst i gamla tänkesätt. Efter Johans anförande avtackades han av Jan Mikaelsson med ett kuvert med en symbolisk gåva samt en rungande applåd. Därefter blev det fika med som vanligt macka och kaka. Jan välkomnade också en ny medlem som fick ställa sig upp. Efter att ha lyckats att prångla ut de resterande lotterna på lott-ringen vidtog dragning. Man kan tänka att vi inte var rätt målgrupp för dagens ämne men det var dock 48 medlemmar som visat intresse.