Medlemsträffen 20 november
Helt enligt programmet gästades vi av två "bokmalar" den 20 november. Från Biblioteket kom en engagerad Pernilla Schultz och från Bohmans Bokhandel en lika engagerad Britt-Marie Bohman.
De boklärda välkomnades av vår vice ordförande, Barbro Magnusson, då ordinarie hade förhinder. Framför talarna fanns en samling böcker uppställda, alltifrån romaner, deckare, barnböcker till mera påkostade verk typ presentböcker. Den helt nya boken om Nybro fanns också representerad. Inlevelsen hos de båda aktörerna gick inte att ta miste på, i samband med att en bok presenterades ställde de ofta frågan om någon hade läst den, eller något annat av författaren, det var faktiskt många som räckte upp handen. Efter att ett antal böcker passerat revy så bröts för fika med macka och kaka. Den avslutande delen rymde samma engagemang som den första. Efter framträdandet avtackades de av vice ordförande med varsin blomma. Under tiden skickades listor runt där man kunde teckna sig för julbord och även en resa till julmarknaden i Eksjö, en tredje lista avsåg intresseanmälan för att lära sig om sin smartfone, kurser för detta kommer att anordnas i början av året. Närmare uppgifter om tider, veckodagar och anmälning kommer senare. Som vanligt såldes lotter under tiden och lottdragning företogs. Vice ordförande vädjade om att folk skulle rannsaka sig själva eller föreslå personer att ingå i föreningens styrelse. Styrelsen blir allt äldre och är redan decimerad då en styrelsemedlem frånträtt p.g.a. sjukdom. När detta skrivs är resan till Eksjö inställd, för få anmälda. Ytterligare en inställd aktivitet är lunchen Hos Oss onsdag 29 november. Att resan till Eksjö ställdes in var tråkigt, en anledning kan vara de få dagarna fram till julbordet. Ett annat stort problem är bristen på kandidater till styrelsen. De som kommer till våra träffar är i stort samma människor, då ställer man onekligen sig frågan- var håller de andra 3/4-delarna av föreningen hus? Det kommer väldigt lite respons från er, alla i styrelsen är nåbara på telefon eller mejl. Kom med förslag på aktiviteter. Sedan vi flyttade från Qvarnaslät är också tillgängligheten mycket bättre. Så småningom droppade besökarna av ut i vintermörkret.