SPF SENIORERNA Hultsfredsbygden har haft årsmöte och ett drygt fyrtiotal medlemmar hade mött upp.

Mötet började med parentation i Virserums kyrka , då man tände ljus för de tjugotvå medlemmar, som avlidit under år 2024. Det hela inramades av klockringning samt diktläsning av prästen Ola Sandberg. Ljusen tändes högtidligt av Inger Danielsson. Ola, Inger och kyrkvaktmästaren Johnny tackades av SPFs ordförande Håkan Hermansson med varsin
blombukett.

  • Därefter fortsatte mötet i församlingshemmet med sedvanliga årsmötesförhandlingar, föredömligt ledda av Anders Andersson.
  • Mötet avslutades med samkväm med en läcker landgång och en liten smarrig kaka.
  • Därefter fortsatte mötet i församlingshemmet med sedvanliga årsmötesförhandlingar, föredömligt ledda av Anders Andersson.
  • Mötet avslutades med samkväm med en läcker landgång och en liten smarrig kaka.

Därefter fortsatte mötet i församlingshemmet med sedvanliga årsmötesförhandlingar, föredömligt ledda av Anders Andersson. På de flesta posterna blev det omval, bl.a. av ordförande Håkan Hermansson, vilket föranledde spontana applåder. Sekreterare var Claes-Göran Odengrund, föredragande Håkan Hermansson och valberedningens förslag framfördes av Morgan Sävetun.

När verksamhetsberättelsen för året presenterades, kunde man notera att föreningen har en mycket bred verksamhet med bl.a. resor, studiebesök, föreläsningar, månadsmöten, studiecirklar,bridge, bowling, boule, styrketräning, golf,  pubkvällar,tipspromenader, matkalas, dans m.m. 

Avgående styrelseledamoten Hans Nyberg avtackades liksom ortsombuden Allan Sundström, Margaretha Carlsson och Kristina Ståhlgren, friskvårdskomittéledamoten Egon Lagergren samt kontaktpersonen i golf Rune Landberg. Samtliga avgick från sina uppdrag och fick varsin blombukett av ordförande Håkan.

Mötet avslutades med samkväm med en läcker landgång och en liten smarrig kaka. Vi framförde vårt tack till dagens kökspersonal Birgitta, Jörgen,Inger, Mona och Claes-Göran med en varm applåd.

Avslutningsvis lyfte ordförande Håkan fram några intressanta punkter ur vårt digra programblad och berättade också att Hotell Dacke kommer att satsa på något nytt för oss seniorer, nämligen PANCHO DISCO lördag 15 mars  kl.18, men man måste vara minst 50 år, spännande! 

Vid datorn Gunborg