Anteckningar ifrån årsmötet 2020

SPF SENIORERNA Hultsfredsbygdens årsmöte 19/2

I onsdags samlades ett hundratal medlemmar i SPF SENIORERNA Hultsfredsbygden till årsmöte i Mörlunda.

Mötet inleddes i kyrkan med en högtidlig parentation med ljuständning för de nitton medlemmar som gått bort under år 2019. Parentationen inramades av klockringning, högstämt tal av prästen Ola Sandberg samt fin musik av kyrkomusikern Sofia Holmquist, som framförde Air av Bach samt Tröstevisa av Benny Andersson.

Själva mötesförhandlingarna förlades till församlingshemmet, där ordföranden Kurt Gustavsson hälsade välkommen och sedermera också omvaldes till ordförande för år 2020. Till att leda dagens möte utsågs Allan Sundström och ordinarie sekreteraren Claes-Göran Odengrund valdes att skriva protokollet.

Noteras kan att medlemsavgiften blir oförändrad 230 kr, eftersom föreningens ekonomi är god och att SPF SENIORERNA Hultsfredsbygden har ett omfattande och variationsrikt program tack vare fantastiska ideella insatser från föreninens funktionärer.

Årsmötet avslutades med samkväm och avtackning med blommor och presenter. Särskilt kan nämnas Elsy Larsson Hultsfred, som under många år gjort ett gott arbete ibland annat styrelsen, Sivert Bergström Virserum, som utöver många andra uppdrag i SPF också rattat bussen vid hundratals SPF-resor. En annan trotjänare, som avtackades var Åke Karlsson Järnforsen.

Något, som också framhölls av både ordföranden Kurt och vice ordföranden Håkan Hermansson är vårt viktiga samarbete med PRO för att nå ofrivilligt ensamma. Medlemmarna uppmanades också att trots att det känns besvärligt, försöka att så mycket som möjligt ta till sej all ny digital teknik, eftersom det faktiskt kan underlätta tillvaron i många situationer.
Vid datorn Gunborg