Förbundsmästerskap i boule

  • boule

Den 22-23 augusti ägde mästerskapet rum i Falkenberg. Ca 150 lag deltog från södra halvan av Sverige. Nio spelare från SPF Blåelden deltog i dam-, herr- och mixlag. Sex matcher per lag och vinst i nästan hälften är godkänt.

Främsta prestationen är dock att med tanke på att medelåldern är nära 80 år, ställa samma spelare på startlinjen år efter år.

Vackert väder, bra arrangemang, god stämning och gott umgänge på fritiden. Betyg VG. Extra plus till damerna som såg till att herrarna fick god mat också!

Owe Tallroth