Vårvandring

På Öland

Idag tisdag under hälsoveckan har 14 medlemmar från SPF Kalmar vandrat från Jordtorpsåsen på Alvaret via mittlandsleden fram till Gråborg. Vi hade fantastisk guidning av Vanja Karlsson från Friluftsfrämjandet. Orkidéerna (Pers-, Gök-, Johannesnycklar) och de andra vårblommorna så som gullviva, mandelblom och viol (ej kattfot) blommade i sin finaste prakt. Vi såg också som ni ser en lite ekivok scen (trädens omfamning) inne i skogen. Vädret var det allra bästa och humöret hos vandrarna var på topp.















Ulla Kiellarson