Månadsmöte 3 april 2023

Besök från både Hemtjänst och Systembolaget

Det blev en mycket trevlig och lärorik eftermiddag hos SPF när Monika Karlsson från Systembolaget och Lovisa Aldensjö Lago från Hemtjänsten kom och informerade från sina resp. områden. Damerna fick blommor och massor av applåder till tack. Efter detta pratade Johan Lindberg om hur viktigt det är att vi seniorer lär oss att hantera våra mobiltelefoner och bad oss fundera på till nästa träff om intresse finns för att lära sig mera. Gunilla informerade om kommande resa till Norrahammars Bruk och lunch/kaffe på Tabergstoppen den 12 maj. Sommarens tvådagarsresa blir till Öland och program kommer att presenteras vid nästa träff den 8 maj. Britt-Marie påminde om "bilrally" på Visingsö den 16 maj.
Trots att det blev trångt vid kaffeborden var stämningen hög bland de 70 deltagarna, som bjöds på alkoholfritt Rieslingsvin och kaffe med fralla, bulle och kaka.