5 mars 2018

• Jan Gumaelius avtackas av ordförande Tore Johansson

SPF Seniorerna Örserum

Trots det snöiga och kalla vädret kom 66 medlemmar till mars månads möte. Ordföranden hälsade alla välkomna och särskilt dagens gäst Yvonne Teiffel.
Det blev 45 minuter av njutning när vi fick följa med på en resa under 50 år som Yvonne jobbat som journalist på JP. För att lyckas ska man vara utrustad med 3 T- Tur, Timing och Talang. Vi fick bl.a. höra om träffar med författare, filmare, ishockeyspelare och kungligheter. Och naturligtvis "Elvira" som alla kände igen från näst sista sidan i JP. Det blev rungande applåder och en ros som tack.
Jan Gumaelius avtackades med blommor och kuvert för sina 12 år som styrelsemedlem varav 9 år som sekreterare. Vid dragning av friskvårdskorten delades det ut 6 vinster bland dem som lämnat in kort före 28 februari.
Ordföranden informerade om att det på nästa träff i april kommer att presenteras ett förslag på höstens resa.