1 oktober 2018

SPF Seniorerna Örserum har haft månadsmöte. Stefan Rensfeldt underhöll med sång och gitarrspel och anekdoter till de visor han framförde. Vi fick lyssna till några av den svenska visskattens mest kända namn som Lasse Dahlkvist, Evert Taube och Dan Andersson vilket var mycket uppskattat.
Inga Hjort och Gunilla Lydén hade gjort en tipspromenad på 12 frågor om "seniormålet -bra mat för äldre och äldres magar", och hade sedan en genomgång runt varje fråga. Monica Larsson var ensam om att ha 12 rätt.
Vi välkomnade 5 nya medlemmar som fick presentera sig själva.
Fyra av våra medlemmar utmärkte sig med fina placeringar vid SPF:s SM-golf på sensommaren. Tre av dessa, Kerstin Wallgren, Berit Johansson och Micael Berntson var på mötet och uppvaktades med en blomma. Olof Henningsson har redan uppvaktats.
Vi fick information om kommande besök på Visingsö den 16 oktober, Julmarknad i Linköping den 1/12, möjlighet att lära sig hur en "parkeringsapp" fungerar och hur du använder Facebook.
Palle påminde om att boulespelet är kl 15.00 på måndagar och onsdagar.
Kaffe med macka och kaka samt lotteridragning avslutade mötet.