Verksamhetsplan

Verksamhetsplan 2021

Verksamhetsplan år 2021 är starkt präglad av pågående Corona pandemi. Det är svårt att planera då vi inte vet efter vilka förutsättningar vi tillåts träffas under år 2021. Regeringen stiftar nya lagar med restriktioner för Sveriges medborgare i sådan takt som behövs för att försöka stoppa spridningen av Corona viruset som ger sjukdomen covid-19.

Vi-anda och identitet
Mål: Få våra medlemmar att känna delaktighet i föreningen.
Strategi: Aktivera medlemmar genom att fördela uppdrag och tillvarata kompetens. Fortsätta med och om möjligt förnya åtgärder för att få nya medlemmar att känna sig välkomna. Hälsa medlemmar välkomna till SPF med namn vid månadsträff.
Rekrytera och behålla
Mål: Vara ett attraktivt alternativ för alla som har pension.
Strategi: Skicka inbjudan till nya 65- och 67-åringar att bli medlemmar. Sprida introduktionspaketet till nya medlemmar. I marknadsföring av SPF Seniorerna framhålla att förbundet arbetar för att stärka seniorernas plats i samhället. Framhålla fördelarna med attraktiva försäkringar, medlemsförmåner m.m. Vi deltar och presenterar vår verksamhet i lokala event, t.ex. Örserumsdagen. Försöka locka fler att delta i våra gemensamma återkommande aktiviteter. Få ut våra medlemmar på fysiska aktiviteter som ingår i friskvårdssatsningen genom att regelbundet ha dragning på friskvårdskortet.
Påverkan och inflytande
Mål: Genom utskick av programblad, annonsering, e-post, hemsidan m.m. hålla medlemmarna väl informerade om föreningens aktiviteter – intern information. Genom annonsering och referat från genomförda eller planerade aktiviteter i tidningar och på vår hemsida.
 Strategi: Hålla hemsidan uppdaterad och inför varje månadsträff skicka påminnelser till medlemmar med e-post och skriva i JP under ”Nytt från Läsarna” om träffen. Verka för att få fler att använda e-post och att läsa på hemsidan.
Synas och höras
Mål: Att bli kända som en attraktiv organisation för seniorer inom kommunen.
Strategi: Alla hjälps åt att värva nya medlemmar, mun till mun metoden ger bäst effekt.