Vårprogram 2023

Välkomna till vårens aktiviteter

Vårens program 2023
SPF Seniorerna Örserum hälsar nuvarande och nya medlemmar välkomna till de aktiviteter som vi har planerat under våren 2023. Vår målsättning är att utan politisk eller religiös särprägel mötas till träffar, vandringar, resor i trevlig samvaro och gemenskap. Programmen sker i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan.

Måndag 16 januari. Musikquiz och kaffe med dopp med Stefan Rensfeldt i Hembygdsgården kl 16.00. Vi hoppas på stort intresse. Anmäl dig eller ditt lag till Britt-Marie på tel. 070-300 41 74 senast den 12 januari.

Måndag 6 februari. Missionshuset i Örserum kl. 14.30. Årsmöte med underhållning av Jan Franzén. Föreningen bjuder på lättare förtäring. Årsmöteshandlingar finns på hemsidan senast två veckor före årsmötet. Motion ska vara föreningsstyrelsen tillhanda senast fyra veckor före årsmötet. Värdar: Monica och Anders L

Måndag 6 mars. Missionshuset kl. 14.30. Sjöräddningen från Visingsö berättar om sin verksamhet och kanske visar sin ”Svävare”. Värdar: Agneta K de J och Gunilla L

Måndag 3 april. Missionshuset kl 14.30. Information från Hemtjänsten av Lovisa Aldensjö Lago och av Monika Karlsson, chef på Systembolaget i Gränna. Något gott att dricka utlovas. Värdar: Inga och Pelle H

Måndag 8 maj. Missionshuset kl 14.30. Corgi Five Jazzband från Huskvarna spelar och det blir tipspromenad. SPF Seniorerna Tenhultsbygden inbjuds. Värdar: Eva F och Siw J

Tisdag 6 juni. Nationaldagsfirande vid Hembygdsgården kl. 14.30. Ta med kaffekorg. Tal och underhållning som vanligt.

Kaffe serveras och lotter säljs vid månadsmötena.
Gåvor till lotterierna mottas tacksamt

Resor och utflykter

Tisdag den 18 april. Planering pågår för ett studiebesök.

Tisdag den 16 maj. SPF Visingsö inbjuder till bilrally med start kl 10.30 vid Nostalgimuseet. Färja avgår från Gränna kl.  09.30. Vill du ha skjuts? Hör av dig till Britt-Marie på tel. 070-300 41 74

Förslag på sommarresa? Hör gärna av dig till Gunilla Lydén i resekommitteén på tel. 070-373 86 78.

Övriga aktiviteter:
Boule: Säsongen startar i början av maj månad. Information kommer på Facebook och Hemsidan.
Tisdagspromenad: Varje tisdag kl. 10.00 träffas vi vid Hembygdsgården för en promenad på ca en timma. Om vädret tillåter dricker vi medtaget kaffe tillsammans. Vill du inte promenera kan du bara komma och fika med oss.
8-12 maj: SPF Seniorerna har Folkhälsovecka i hela Sverige. Vi återkommer med information om de olika aktiviteterna som erbjuds.
Övriga friskvårdsaktiviteter genomförs i samarbete med Örserums IK: spinning, core, yoga, qigong och gymnastik. SPF stöder SENIORKLIVET- nya rön om nyttan av fysisk aktivitet för äldre. Hämta ditt aktivitetskort hos Inga Hjort eller någon annan i styrelsen. Dragning på korten med fina priser kommer att ske i samband med julfesten.

Mycket välkomna till alla våra aktiviteter

Örserum december 2022

Britt-Marie Andersson, ordförande, tel. 070-300 41 74