Vårprogram 2022

SPF Seniorerna Örserum hälsar nuvarande och nya medlemmar välkomna till de aktiviteter som vi har planerat under våren 2022. Programmen sker om Folkhälsomyndighetens restriktioner tillåter. Vår målsättning är att utan politisk eller religiös särprägel mötas till träffar, vandringar, resor och studier i trevlig samvaro och gemenskap. Programmen sker i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan.

Måndag 7 februari.  Vi håller årsmöte och 50-årsjubileum på Örserumsbrunns gestgifveri & konferens kl. 14.30. Föreningen bjuder på lättare måltid samt kaffe o tårta och Inger Andersson håller jubileumstalet. Anmälan till Britt-Marie tel. 070-300 41 74 eller Anna-Carin tel. 070-368 68 37 senast den 2 februari.
Underhållning av Rose-Marie Danielsson.
Värdar: Eva Fransson och Siv Johansson

Måndag 7 mars. Missionshuset i Örserum kl. 14.30. Wille Ahnberg och Tomas Lindholm erbjuder Musik och Medicin. Tillsammans har de mer än 75 års erfarenhet av svensk sjukvård och mer än 85 års erfarenhet av den svenska musikscenen. Nu underhåller de båda musikerna, läkarna och vännerna med medicinska spaningar och sånger ur Wille Ahnbergs katalog.
Värdar: Monica och Anders Larsson

Måndag 4 april. Missionshuset kl. 14.30. Karin Aldensjö kommer att prata om ”Smarta hem” och ”Nära vård reformen”.
Värdar: Agneta Karlberg de Jonge och Gunilla Lydén

Måndag 2 maj. Missionshuset kl 14.30. Christer Möller och Anders Ruberg underhåller med musik och sång. SPF Seniorerna Tenhultsbygden inbjuds.
Värdar: Inga och Pelle Hjort

Måndag 6 juni. Nationaldagsfirande vid Hembygdsgården kl. 14.30. Ta med kaffekorg.

Kaffe serveras och lotter säljs vid månadsmötena.
Gåvor till lotterierna mottas tacksamt

Resor och utflykter

Måndag den 28 februari. Modevisning hos SPF Brahe-Grenna i Trappsalen på Medborgargården i Gränna kl. 15.00. Vill du ha skjuts, hör av dig till Britt-Marie.

Onsdag den 13 april. Besök på Adelövs gård, i ladugård och kycklingstall. Fikapaus och sedan åker vi vidare till Curt Wennblads hus med gammal byggteknik. Vi träffas kl. 10.00 vid anslagstavlan i Örserum för samåkning.

Torsdag den 2 juni. SPF Skärstad-Ölmstad inbjuder till bilrally med start på Vistavallen i Skärstad, återkommer om tid.

När Årets kolmila i Lilla Grankärr tänds återkommer vi till.

Övriga aktiviteter:
Boule: Säsongen startar i början av maj månad. Information kommer på Facebook och Hemsidan.
Tisdagspromenad: Varje tisdag kl. 10.00 träffas vi vid Hembygdsgården för en promenad på ca en timma. Om vädret tillåter dricker vi medtaget kaffe tillsammans. Vill du inte promenera kan du bara komma och fika med oss.
 16-20 maj: SPF Seniorerna har Folkhälsovecka i hela Sverige. Vi återkommer med information om de olika aktiviteterna som erbjuds.
Övriga friskvårdsaktiviteter genomförs i samarbete med Örserums IK: spinning, core, yoga, qigong och gymnastik. SPF stöder SENIORKLIVET- nya rön om nyttan av fysisk aktivitet för äldre. Hämta ditt aktivitetskort hos Inga Hjort eller någon annan i styrelsen. Dragning på korten med fina priser kommer att ske i samband med julfesten.

Örserum januari 2022

Britt-Marie Andersson, ordförande, tel. 070-300 41 74